تاریخچه تولید آبنبات ها (یا به زبان لاتین کاراملوس)
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 آبنبات ها و تافی ها

آبنبات به زمان ظهور اولین انسان برمی گردد. ایده آب نبات توسط غارنشینی که عسل می خورد شروع شد. اولین آبنبات توسط مصریان باستان برای اهداف فرقه استفاده شده است. در دوران باستان ، مصری ها ، عرب ها و چینی ها شکلات و تافی و آبنبات با میوه و آجیل درست می کردند که با عسل کارامل می شد. دو نوع قدیمی آبنبات شیرین بیان و زنجبیل هستند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

شیرین بیان

ریشه های تاریخی شیرین بیان در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. به ویژه ، بسیاری از شیرین بیان توسط فرعونیان و پیامبران خورده شد. شیرین بیان از گیاهی به نام "Glycyrrhiza" می آید که در یونانی به معنی "ریشه شیرین" است.

یک افسانه خنثی شده این است که یک قنادی ایندیانا قلاب هایی را به چوب نعناع اضافه کرده و "J" را برای عیسی ایجاد کرده است. اما می دانیم که چوب های نعناع سفید از قرن هفدهم وجود داشته است ، زمانی که ایندیانا وجود نداشته است.

عصای آبنبات

اولین عصای نبات یا شکلات مستند واقعی در ایالات متحده در حدود سال 1847 ظاهر شد ، زمانی که آگوست ایمگارد مهاجر آلمانی-سوئدی از آبنبات برای تزئین درخت کریسمس خود استفاده کرد. با این حال ، درمان نعناع فلفلی راه راه قرمز و سفید که امروزه می شناسیم هنوز وجود نداشته است. در عوض ، عصا فقط سفید بود.

با طلوع قرن بیستم ، شرکت ها شروع به تولید عصای آب نبات با نوارهای قرمز برجسته کردند. دهه های بعدی تجربه انفجار فروش آب نبات را به وقت کریسمس تجربه کرد. تولیدکنندگان آب نبات در اصل غذاهای نعناع را با دست درست می کردند. با این حال ، جورج کلر روند خودکار را در دهه 1950 اختراع کرد. شرکت آبنبات مستقر در جورجیا ، Bob's Candies ، اولین کسانی بودند که محصول نعناع فلفلی را تولید کردند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

آبنبات نعناع

محبوب ترین طعم آب نبات نعناع است. ریشه های تاریخی نعناع ، مانند شیرین بیان ، در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. یونانیان باستان برگهای نعناع را در اطراف مردگان قرار می دادند تا بوی آن را بپوشاند و آنچه را كه هادس انجام می داد یادآوری كند. آنها همچنین فکر می کردند در حال جلوگیری از سکسکه هستند. فرهنگهای دیگر به دلایل دیگری مانند پخت و پز و درمان پزشکی از نعناع استفاده می کردند.

در قرون وسطی ، اعراب قند را به شکل بلوری امروز می آوردند. آنها اولین شیرینی های درست شده با مقدار زیادی شکر و درست بعد از اولین آبنبات با بسیاری از طعم های مورد علاقه را تهیه کردند. آب نبات های آب پز از قرن هفدهم در انگلیس و در مستعمرات آمریکا شروع به مصرف کردند. آب نبات های خانگی سخت ، به خصوص با طعم نعناع و لیمو ، در قرن نوزدهم محبوب شدند. تا اواسط سال 1800 ، بیش از 380 کارخانه آب نبات تولید کردند که در ظروف شیشه ای فروخته می شدند.

تافی

نوع دیگری از آب‌نبات، تافی است. این نوع آب‌نبات مخلوط پخته‌شده‌ای از شکر، گلوکز مایع یا قند اینورت، چربی‌های خوراکی و شیر، با قوام نرم تا سخت و جویدنی است که در درجات حرارتی متفاوت از ۱۱۴ تا ۱۲۲ درجه سانتیگراد تهیه می‌شود. وجود چربی مانع چسبیدن آب‌نبات به دندان می‌شود و رطوبت را در آن حفظ می‌کند و محلول را سفت نگه می‌دارد. در تولید تافی از مواد دیگری مانند قهوه، کاکائو، شربت و افزودنی‌هایی مانند اسانس و رنگ‌های خوراکی نیز استفاده می‌شود.
شکر، گلوکز مایع، شربت اینورت، چربی‌های خوراکی نباتی یا حیوانی (روغن هیدروژنه، چربی شیر، کره پاستوریزه، مارگارین، کره کاکائو)، شیر (شیرخشک)، شیر تازه، شیر تغلیظ شده و پودر آب پنیر از مواد اصلی تشکیل‌دهنده تافی و شکلات، قهوه یا عصاره قهوه، کاکائو، میوه( تازه، خشک و کنسانتره آن)، مغزها، عسل، عصاره مالت، پودر سفیده تخم‌مرغ ، کازئین، پودر آلبومین و ژلاتین خوراکی از مواد فرعی تشکیل‌دهنده تافی است.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

بسته‌بندی

تافی و آب‌نبات و شکلات باید در بسته‌هایی از جنس کاغذ مومی، فویل آلومینیوم آستردار، پلی‌پروپلین و یا سایر مواد مجاز برای بسته‌بندی محصولات غذایی عرضه گردد به نحوی که از نفوذ رطوبت هوا، گرد و خاک و آلودگی محتویات آن جلوگیری به عمل آورد. در موارد استفاده از مواد بسته‌بندی چاپی، سطح چاپ شده نباید در تماس با فرآورده باشد. استفاده از PVC  برای بسته‌بندی مجاز نیست. جنس دسته در آب‌نبات چوبی باید از نوع غذایی و مجاز برای بسته‌بندی مواد غذایی باشد. عرضه تعدادی از واحدهای تافی و آب‌نبات در بسته‌های ثانوی پلاستیکی، مقوایی، قوطی فلزی و شیشه ممکن است. تافی علاوه بر بسته‌بندی‌های ثانوی باید دارای بسته‌بندی اولیه نیز باشد.

 

آبنبات چوبی

 
محصولات کاف کف

تافی روکش دار اینجاست وزن 800 گرم

تافی میوه ای روکش دار فروتن مقدار 2 کیلوگرم

آبنبات شیشه ای ترفین میوه ای بلژیکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: